Miło nam poinformować iż dnia 6 sierpnia w świątyni Engakuin odbędą się nauki Jego Eminencji Desi Rinpocze (sugerowana darowizna za wykład: 35 zł). Zapraszamy również do Gompy Taszi Czie Ling (ul. Miastkowska 83).

Pełen Program wizyty Jego eminencji Desi Rinpoche w Poznaniu:

Spotkania odbywają się w ośrodku Taszi Czie Ling, przy ul. Miastkowskiej 83 w Poznaniu. Kontakt: Włodek vpp@go2.pl

UWAGA!! Spotkanie w środę, 6 sierpnia w świątyni Engakuin, ul. Głęboka 6

2-3 sierpnia, Sobota/Niedziela WIELKA INICJACJA JAMANTAKI


Sobota godz. 18.00 Część przygotowawcza.

Niedziela godz. 12.00-19.00 Główna część inicjacji

Jamantaka jest gniewną emanacją bodhisattwy Mandziuśriego, który - powodowany współczuciem - przejawił się w niezwykle potężnej i przerażającej formie, aby pokonać wszystkie bez wyjątku demony, łącznie z Panem Śmierci - Jamą. Na zwyczajnym poziomie błogosławieństwo Jamantaki przynosi wzrost mądrości i długie życie. Na poziomie ostatecznym, dzięki mocy usuwania wszystkich przeszkód, umożliwia szybki rozwój na ścieżce i szybkie osiąganie rezultatów. Praktyka Jamantaki jest podstawą wielu rytuałów, a także bramą fazy spełniającej i praktyk strażników. JE Desi Rinpocze należał do głównej linii przekazu. Dzięki błogosławieństwu jego linii, nauki Jamantaki rozwijają się w Polsce od 2012 roku. Stopniowo udzielane są wyjaśnienia i tłumaczone teksty do praktyki.

Udzielona będzie, należąca do Maha Anuttara Joga Tantry, inicjacja jednej głównej formy Dordże Dzigdzie Pało Cigpa, która - łatwa do opanowania i przynosząca szybkie rezultaty - tradycyjnie była praktyką joginów i ludzi świeckich. Otrzymanie tej abhiszeki pozwala na praktykowanie innych form Jamantaki, w tym mandali 13 bóstw.
Rozbudowany rytuał abhiszeki trwa dwa dni. Pierwszy dzień to uzyskanie błogosławieństwa i ochrony, poznanie swojej rodziny buddy, instrukcje do badania snów i zasianie nasion urzeczywistnia w formie Jamantaki. Drugi dzień - to stopniowe budzenie prawdziwej natury praktykującego i jego związków z wszystkimi rodzinami buddy.

Rinpocze zezwala na uczestniczenie w abhiszece tylko podczas drugiego dnia, natomiast zalecane jest uczestniczenie w całości przekazu - w sobotę i w niedzielę. Do uczestnictwa we wszystkich Abhiszekach wymagane jest wcześniejsze przejście przez ceremonię buddyjskiego schronienia. Możliwe jest przyjęcie schronienia u JE Desi Rinpocze.

4 sierpnia, Poniedziałek - Dzień Buddy Medycyny godz. 18.00


1.Rytuał Kago w oparciu o praktykę Jamantaki.

2.Abhiszeka Buddy Medycyny

Ka-go (bka-sgos) to jeden z popularnych uzdrawiających rytuałów, polegający na oczyszczeniu negatywności ciała i nałożeniu wadżra ochrony. Rinpocze przeprowadzi rytuał w oparciu o praktykę Jamantaki, ale nie jest konieczne wcześniejsze przyjęcie abhiszeki, ani buddyjskiego schronienia.

Budda Medycyny, „Lekarz król, który leczy wszystkie choroby w kolorze lapis lazuli”, to uzdrawiający aspekt Buddy. Przejawia się w mandali ośmiu Buddów, a jego mantra ma właściwość uśmierzania bólu i leczenia chorób.

Można uczestniczyć tylko w Ka-go.

5 sierpnia, Wtorek godz. 18.00


1.Rytuał Lu-dzong barche kynsel

2.Nauki z cyklu Jamantaki - Instrukcje do odosobnienia

Lu-dzong Barcze Kynsel - to rytuał oczyszczający negatywną karmę i spłacający długi karmiczne i - dzięki temu - usuwający przeszkody. Rinpocze przeprowadzi rytuał w oparciu o praktykę Jamantaki, ale nie jest konieczne wcześniejsze przyjęcie abhiszeki, ani buddyjskiego schronienia. Można uczestniczyć tylko w tym rytuale.

Nauki z cyklu Jamantaki - wyłącznie dla osób, które przyjęły abhiszekę. Na podstawie instrukcji, które Pabonka Deczen Nyingpo przesłał swojemu przyjacielowi, ministrowi rządu tybetańskiego. Nauki te umożliwiły mu rozwój i kontynuowanie praktyki pomimo wielu obowiązków i ciągłego braku czasu. Zawierają wiele szczegółowych instrukcji - do podporządkowania miejsca, zbudowania ochrony, ofiarowania przygotowawczych torm, szczególne praktyki w pierwszej i ostatniej sesji itp.

6 sierpnia, Środa, Dzień Guru Rinpocze, godz. 18.00


SPOTKANIE W SIEDZIBIE MISJI BUDDYJSKIEJ, W ŚWIĄTYNI ENGAKUIN ul. Głęboka 6

1.Ofiarowanie Tsogu

2.Lung i wprowadzenie do modlitwy Yonten Zhirgyurma

Tsog. Ofiarowany będzie krótki tsog Jamantaki „Festiwal radości”, zwany również wewnętrzną pudżą ognia, przynoszący oczyszczenie samaja i nagromadzenie zasługi. Na Tsog tradycyjnie przynosi się jedzenie i napoje.

Yonten Zhirgyurma - podstawa dobrych właściwości. To modlitwa streszczająca Lam-rim, stopniową ścieżkę. Rinpocze udzieli lungu i krótkiego wyjaśnienia w nawiązaniu do rozpoczętego w tym roku, w świątyni Engakuin, cyklu wykładów o Lam-rim .

7 sierpnia, czwartek, godz. 18:00


Nauki z cyklu Jamantaki - Nauki dotyczące ofiarowania tsogu „Festiwal radości”.

Nauki z cyklu Jamantaki - Nauki dotyczące samoinicjacji.

Nauki z cyklu Jamantaki - wyłącznie dla osób, które przyjęły abhiszekę.

8 sierpnia, piątek, godz. 18:00

Nauki z cyklu Jamantaki - Tro-cu, „Dziesięciu gniewnych” - mantry i instrukcje związane ze specjalnym kręgiem ochronnym w praktyce Jamantaki

Nauki z cyklu Jamantaki - wyłącznie dla osób, które przyjęły abhiszekę.

9 sierpnia, sobota, godz. 17:00


1.Błogosławieństwo i wieszanie flag modlitewnych

2.Abhiszeka Białego Mahakali

3.Rytuał Jan-Gug w oparciu o praktykę Białego Mahakali

Biały Mahakala - Jest to kontrolujący dakinie aspekt Sześcioramiennego Mahakali, skoncentrowany na realizowaniu łagodnych aktywności. Jego praktyka szczególnie przynosi dobrobyt, daje doskonałe warunki do medytacji oraz ochrania przed lękami stanu bardo. Jan-gug to specjalny rytuał przyciągania pomyślności związany z tą formą.

10 sierpnia, niedziela godz. 11:00


Pełnia, Dzień Nagów

1.Ofiarowanie stu torm - Torma Gyatsa

2.Lu-tor - ofiarowanie tormy dla Nagów

3.Przerwa - ok. 2 godz.

4.Tro-cu Sung Kor Dzordże Kotrab.. - Rytuał Wadżra zbroi związany z kręgiem ochronnym Dziesięciu Gniewnych oraz mandala Dogpa Tormy obracająca w proch zastępy demonów.

Torma Gyatsa - Ofiarowanie 100 torm, to praktyka, podczas której składamy ofiary wszystkim klasom istot, gromadząc zasługę i spłacając długi karmiczne - nasze i naszych przodków.

Lu-tor - ofiarowanie tormy dla Waruny - króla nagów (wężowych bóstw) i jego orszaków. Dzięki ofiarowaniu różnych leczniczych substancji uśmierzamy cierpienia wszystkich istot dotkniętych przez przeszkody i choroby wywoływane przez klasę nagów.

UWAGA! Rytuały Torma Gyatsa i Lu-tor należą do krija tantry i wymagają zewnętrznej czystości. Osoby uczestniczące w rytuałach najlepiej jeśli będą „na czczo”.

Tro-cu Sung Kor Dzordże Kotrab. - Praktyki związane z kręgiem ochronnym Dziesięciu Gniewnych. Kontynuacja nauk z 8 sierpnia. Praktykę wykona dla nas Rinpocze, dlatego do uczestnictwa nie jest konieczne przyjęcie buddyjskiego schronienia ani abhiszeki Jamantaki.

Desi Rinpocze jest szóstą inkarnacją Desi Sangdzie Gjatso, który był regentem V Dalajlamy. Współczesny Desi Rinpocze studiował na klasztornym uniwersytecie Drepung Loseling oraz ukończył studia tantryczne na Gyurme Tantric University. Obecnie Rinpocze zajmuje się klasztorem szkoły gelug w Dehradun (Indie) oraz w Singapurze. Pracował w biurze Jego Świątobliwości Dalajlamy w Dharamshali, a obecnie na osobistą prośbę Dalajlamy udziela nauk w Polsce.


INFORMACJE:

Fundacja Mani
Karolina, biuro@fundacjamani.pl

Świątynia Engakuin (Misja Buddyjska)
Sylwia, sylwialietz@gmail.com

Gompa Taszi Czie Ling
Włodek, vpp@o2.pl